Pierwszym krokiem w reklamie na blogach jest wybór odpowiedniego bloga do reklamowania się na nim. Choć może się to wydawać łatwym zadaniem, szybko się przekonasz, że istnieją tysiące blogów i wybranie tego właściwego może być trudne.
Aby znaleźć blogi, które są istotne dla Twojej firmy, zacznij od wyszukania nazwy swojego produktu lub usługi, a następnie słowa "recenzja". Prawdopodobnie znajdziesz blogi, które mogą być przydatne w Twojej kampanii reklamowej. Następnie należy kliknąć zakładkę "Reklama" i wybrać opcję "Sieć reklamowa". Można tu wybrać liczbę wyświetleń, którą chce się otrzymywać codziennie lub co tydzień.
Posty na blogu zazwyczaj zawierają obrazy, nagłówki, a może nawet filmy. Z drugiej strony, Twoja reklama to tylko blok tekstu. Twoim zadaniem jest dopasowanie reklamy do wpisu na blogu bez zakłócania jego lektury. Jak to zrobić? Na szczęście możesz wykorzystać kilka prostych technik, aby zintegrować reklamę z postem na blogu bez zakłócania wrażeń użytkownika. Oto kilka wskazówek:
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z reklamą na blogu, możesz wypróbować kilka różnych blogów, aby sprawdzić, które z nich najlepiej sprawdzają się w Twojej branży. Na szczęście, ceny reklamy na blogach są stosunkowo niedrogie.
Możesz spodziewać się zapłacić około 1 do 2 dolarów za 1 000 wyświetleń. Blogerzy zazwyczaj opłata za wrażenie, a nie za kliknięcie, ponieważ reklamy na blogu nie mają wysoki współczynnik klikalności. Jeśli jednak reklama na blogu jest skuteczna, prawdopodobnie odnotujesz wysoki wskaźnik kliknięć i wzrost sprzedaży.
Aby obliczyć koszt kampanii reklamowej na blogu, pomnóż cenę za 1000 wyświetleń przez liczbę wyświetleń, którą chcesz osiągnąć w ciągu dnia. Pamiętaj, że w miarę udoskonalania kampanii możesz dostosowywać liczbę wyświetleń dziennie.